Rohde&Schwarz
ESW44
9년
주장비
시험
전기·전자장비 > 측정시험장비 > 전자파측정시험장비
2023-12-19
578,000,000원
CISPR 25
전자기파 방출(EMI) 분석 장치
실 주행 도로 환경과 동일한 구동 조건에서의 미래차(대형 EV/FCEV, 자율주행등) 전자기파 방출(EMI) 측정
기관의뢰
고정형
시간별
[Hr] 400,000원
• 대형 EV/FCEV 차량의 전자기 방출(EMI:Electromagnetic Interference) 분석 및 인증
: 전기/전자 기기에서 발생하는 원치 않는 에너지 즉 전자기 방출은 차량의 무선 통신 환경을 방해할 수 있으므로 이에 대한 관리가 필요
: 대형 EV/FCEV에서 발생하는 불요 전자파 방출량을 측정하는 시스템
1. Whole vehicle EMI test system
Test frequency : 1 Hz to 40 GHz
2. Equipment
EMI Test receiver
Frequency : 1 Hz to 44 GHz
Detector : Peak, Quasi-peak, Average
Include FFT, Time domain
Dynamic range : Min. Typical 150 dB
RF receive antennas (Include antenna master)
E-Field : Ultra-log / Active rod / Biconical / Log-periodic / Horn antenna
H-Field : Active Large loop (60 cm) / Active small loop (13 cm)
Pre-amplifier
Frequency : 9 kHz to 40 GHz
Typical gain : Min. 30 dB
EMI test software
Support of a limit line based EMI measurement sequence
EMC qualification testing according to the OEM standards
Evaluation against several limit lines per frequency band
Control Polarization (Vertical, Horizontal), Height (1 m to 3 m)
Accessories and Etc.
Comb. Generator (For verification) : 9 kHz to 40 GHz
Antenna impedance converter (For vehicle test)
EMI system rack (Include exhaust fan)
LISN(Low voltage, High voltage), RF cable, RF Connector etc. (Low loss)
3. Requirement
Limit Line 대비 6 dB 이상 Ambient level 만족할 것 (CISPPR 12/25, MIL 464C/461G)