Velodyne
VLP-32C Ultra Puck
9년
주장비
시험
광학·전자 영상장비 > 광파발생/측정장비 > 달리 분류되지 않는 광파발생/측정장비
2018-12-19
67,448,710원
원
○ 자율주행이 가능한 딥러닝 기반 개방형 EV 차량 플랫폼을 구축을 위해서 구현된 아키텍처에 필수적인 센서 데이터 중 하나가 고해상도 라이다임
○ 자율주행에 필요한 필수 인지 센서(Lidar, Radar, Camera, GPS&IMU, V2X)등이 구축되어야 하는데 그중 인지부분으로도 담당이 필요하지만, 차량의 Path Planning, Localization(위치 파악), MAP 구축등을 위해 고 채널, 고해상도의 라이다 구축이 필요함
- 연구 개발을 위해 구축되는 라이다이므로 정밀한 데이터 수집이 요구되기 때문에 고 사양 Lidar 구축이 필요함
- 부품 개발을 위한 DB 구축용 Lidar 데이터 획득을 위해 64CH의 고해상도 라이다가 고려되었으나, 무게로 인한 차량의 거동 정보 등의 문제로 인하여 거리가 짧지만 높은 데이터 정밀도를 갖은 HDL-32와 측정거리에 우위를 갖은 Ultra Puck으로 검토를 진행하였음. 그중 차량의 주변 환경 변수를 검토하여 대응하기 위해서는 비교적 장거리인 Ultra Puck로 선택하여 구성 할 예정임
❍ Specifications:
- Time of Flight Distance Measurement with Calibrated Reflectivities 32 Channels
- Measurement Range: Up to 200 m
- Accuracy: ±3 cm
- Single and Dual Returns
- Field of View (Vertical): Up to 40.0°
- Angular Resolution (Vertical): At Least 0.33°
- Field of View (Horizontal): 360°
- Angular Resolution (Horizontal/Azimuth): 0.1° –0.4°
- Rotation Rate: 5 Hz – 20 Hz
- Integrated Web Server for Easy Monitoring and Configuration
- Laser Product Classification: Class 1 Eye-safe per IEC 60825-1:2014
- Wavelength: 903 nm
- Beam Divergence: 0.18° (3.0 mrad)
- Power Consumption: 12 W (Typical)
- Operating Voltage: 9 V – 18 V (with Interface Box and Regulated Power Supply)
- Weight: At Least 900 g
- Shock: 51 GPeak, 6 ms, Half Sine Wave
- Vibration: 10 Hz to 1,000 Hz, 2.76 Grms
- Environmental Protection: IP67
- Operating Temperature: Up to -10°C to +40°C
- Storage Temperature: Up to -40°C to +105°C
- 3D LiDAR Data Points Generated: Single Return Mode (Up to ~600,000 points per second), Dual Return Mode(Up to ~1,200,000 points per second)
- Up to 100 Mbps Ethernet Connection
- UDP Packets Contain (Time of Flight Distance Measurement, Calibrated Reflectivity Measurement, Rotation Angles, Synchronized Time Stamps)
- GPS: $GPRMC NMEA Sentence from GPS Receiver format included