Nikko Creative
RPT-201X
11년
주장비
시험
기계가공·시험장비 > 달리 분류되지 않는 기계가공 시험장비 >
2017-03-17
288,000,000원
기관의뢰
고정형
시간별
30,000원
부품/시편 표면 결함 유도 시험기는 회전체에 사용되는 모든 부품에 대해, 특히 기어 및 베어링과 같이 접촉 및 슬립 현상이 동시에 지속적으로 발생하는 부품의 피로수명을 예측하기 위한 장비이다. 일반적으로 마찰/마모 시험기는 단순 마찰 접촉 혹은 구름 접촉 시 발생하는 마찰 피로수명을 예측하는 장비이다. 하지만 자동차 파워트레인에서 가장 많이 사용되는 부품인 기어의 경우, 실제 치면(gear surface)은 수직 방향 마찰에 의한 접촉피로 뿐만 아니라 치면의 슬립(Slip) 현상이 동시에 일어나면서 피팅(pitting) 현상이 가속화 된다. 따라서 아래 그림과 같이 구매 예정인 부품/시편 표면 결함 유도 시험기는 일반적인 기어 작동 환경(ie. 운전하중, 작동속도, 윤활 상태) 하에서 접촉마찰 및 슬립현상을 동시에 구현할 수 있어야 한다.
Machine size : 1130mm x 760mm x 1350mm
Load : 0.75KN ~ 37.2KN
Hertz pressure :
In case of roller crowning 300R (values in brackets are for low contact pressure Att) Standard - for weight = 0N : 1,690 Mpa (1,060 Mpa)
for weight = 350N : 3,920 Mpa (2,150 Mpa)
Specimen's rotation speed :
Drive motor with inverter : AC200V, 4P, 7.5KW, variable speed
Small roller's rotation speed : 500 ~ 2,000rpm
Sliding factor : standard 40%
Temperature of oil supplied to specimen :
Temperature inside oil tank : fixed in the range from room temperature to 80℃
Specimen's oil heating temperature : from room temperature to 120℃
Oil flow rate : MAX 5.0 l/min (120℃). *Emergency stop is activated if flow rate is too low.
Oil heating temperature : Automatic control of specimen's oil temperature
Automatic pitting detection : Optical and vibration methods (optical method is used only for oil temperature below 80℃)
Automatic stop after specified number of revolutions:
Test stops after specified number of revolutions is reached.
Horizontal load indication :
The moment when load becomes horizontal is indicated by lamp.